El passat 30 de
gener al vespre, desenes de pares i mares d'alumnes del Col·legi
Montserrat van poder veure una àmplia exposició de treballs i
metodologies que es realitzen al Batxillerat tant LOE com
Internacional. Es tractava de la presentació del Batxillerat
2014-2015 del col·legi.
A l'esdeveniment
hi estaven convidats tots els pares dels alumnes de Batxillerat, però
també les famílies dels alumnes que actualment estan cursant ESO,
ja que la trobada tenia un caràcter expositiu però també
informatiu de com és el Batxillerat de la nostra escola,
especialment pensant en els alumnes de 4t d'ESO, que l'any vinent
faran el salt.
La trobada, que
es va fer íntegrament al Leaderlab de l'escola (on es cursa
Batxillerat) entre dos quarts de vuit i dos quarts de deu, va
consistir de dues parts ben diferenciades: d'una banda les reunions
informatives a l'auditori del centre; i de l'altra, les diferents
exposicions que es van fer al llarg de les aules de Batxillerat i a
l'espai comú conegut com a àgora.
De dos quarts de
8 a dos quarts de 9, els pares i mares d'alumnes de 4t d'ESO van
assitir a la reunió informativa, mentre que els pares dels altres
cursos de l'ESO, acompanyats pels respectius tutors de curs i altres
professors, van poder passejar per les aules i l'àgora i veure els
diferents estands.
De dos quarts de
9 a dos quarts de 10, els torns es van canviar: en aquest cas, els
que van assistir a la reunió informativa van ser els pares de 1r a
3r d'ESO; i els pares i mares de 4t, ja informats, van poder veure
les aules i l'àgora.
En les reunions
es va parlar als pares del que és el Batxillerat Internacional i com
s'estructura. També es van poder contestar preguntes amb dubtes
sobre el funcionament general de l'IB.
Alumnes de Batxillerat fent una exposició als pares. |
A
les aules de 2n de Batxillerat, hi havia l'apartat de Minds.
En aquest espai és on els assistents podien veure els estands
dedicats a diferents assignatures. A Theory of Knowledge (TOK)
(Teoria del coneixement), un parell d'alumnes de l'IB explicaven la
seva experiència en aquesta assignatura. Altres del LOE exposaven el
resultat de la seva participació en el concurs de Fotofilosofia.
També hi havia un apartat per Llengua i Literatura a l'IB. En aquest
cas, tant la professora Mercedes Suárez com tres alumnes explicaven
diferents activitats relacionades amb la matèria. Les taules
dedicades a matemàtiques comptaven amb la col·laboració de dues
alumnes: la primera parlava de la investigació matemàtica al segon
curs d'IB (per exemple parlava d'un estudi sobre la sinistralitat del
trànsit en l'encreuament més problemàtic de la ciutat de
Barcelona) i la segona explicava el PBL Cròniques que estan
treballant a 1r de Batxillerat científic del LOE (en el seu cas,
mostrava una investigació que consistia a buscar objectes amb corves
còniques, fotografiar-los i determinar l'equació de la corva cònica
que representava). Finalment, els pares podien assistir a una extensa
explicació del My English portfolio, el portfoli en anglès que
treballen els alumnes de 2n de Batxillerat LOE.
Alumnes de Batxillerat parlant de cinemàtica i dinàmica. |
Hi
van assistir un bon grapat de famílies de 4t d'ESO, i en menor
mesura de 3r, 2n i 1r. Va ser un bon moment per poder mostrar i
compartir amb els pares i mares de l'ESO experiències tant docents
com de treball dels alumnes actuals dels nostres Batxillerats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada