dijous, 27 de febrer del 2014

EL COL·LEGI MONTSERRAT ORGANITZA UNA EXPO DEL SEU BATXILLERAT

El passat 30 de gener al vespre, desenes de pares i mares d'alumnes del Col·legi Montserrat van poder veure una àmplia exposició de treballs i metodologies que es realitzen al Batxillerat tant LOE com Internacional. Es tractava de la presentació del Batxillerat 2014-2015 del col·legi.

A l'esdeveniment hi estaven convidats tots els pares dels alumnes de Batxillerat, però també les famílies dels alumnes que actualment estan cursant ESO, ja que la trobada tenia un caràcter expositiu però també informatiu de com és el Batxillerat de la nostra escola, especialment pensant en els alumnes de 4t d'ESO, que l'any vinent faran el salt.

La trobada, que es va fer íntegrament al Leaderlab de l'escola (on es cursa Batxillerat) entre dos quarts de vuit i dos quarts de deu, va consistir de dues parts ben diferenciades: d'una banda les reunions informatives a l'auditori del centre; i de l'altra, les diferents exposicions que es van fer al llarg de les aules de Batxillerat i a l'espai comú conegut com a àgora.

De dos quarts de 8 a dos quarts de 9, els pares i mares d'alumnes de 4t d'ESO van assitir a la reunió informativa, mentre que els pares dels altres cursos de l'ESO, acompanyats pels respectius tutors de curs i altres professors, van poder passejar per les aules i l'àgora i veure els diferents estands.

De dos quarts de 9 a dos quarts de 10, els torns es van canviar: en aquest cas, els que van assistir a la reunió informativa van ser els pares de 1r a 3r d'ESO; i els pares i mares de 4t, ja informats, van poder veure les aules i l'àgora.

En les reunions es va parlar als pares del que és el Batxillerat Internacional i com s'estructura. També es van poder contestar preguntes amb dubtes sobre el funcionament general de l'IB.

Alumnes de Batxillerat fent una exposició als pares.
Però el que va centrar més l'atenció va ser les exposicions de treballs. En l'apartat del leaderlab (aules i àgora), les exposicions estaven distribuïdes en tres espais. A l'espai de l'àgora hi havia l'apartat titulat Hearts. Allà hi havia diferents estands. En un d'ells, alumnes de 1r i 2n de Batxillerat Internacional explicaven la seva experiència. En un altre estand, es mostrava també l'experiència de l'alumnat al Jove Parlament Europeu (EYP). Una altra de les experiències exposades va ser la participació dels alumnes de 1r de Batxillerat LOE que cursen la modalitat d'Humanitats i Ciències Socials en el Projecte amb Sant Joan de Déu, que es dóna des de l'assignatura d'Economia de l'Empresa. Sota el títol L'experiència del CAS: l'experiència més humana, uns altres alumnes de 1r de Batxillerat LOE en la modalitat de Ciències van explicar què fan a Creativitat, Acció i Servei. La professora de CAS i Directora de Comunicació del Col·legi Montserrat, Araceli Vendrell, també explicava en un estand les portes a la universitat. Com a informació general, hi havia un espai denominat Answers & Questions (A&Q), on els pares podien resoldre dubtes sobre el Batxillerat amb diferents professors.

A les aules de 2n de Batxillerat, hi havia l'apartat de Minds. En aquest espai és on els assistents podien veure els estands dedicats a diferents assignatures. A Theory of Knowledge (TOK) (Teoria del coneixement), un parell d'alumnes de l'IB explicaven la seva experiència en aquesta assignatura. Altres del LOE exposaven el resultat de la seva participació en el concurs de Fotofilosofia. També hi havia un apartat per Llengua i Literatura a l'IB. En aquest cas, tant la professora Mercedes Suárez com tres alumnes explicaven diferents activitats relacionades amb la matèria. Les taules dedicades a matemàtiques comptaven amb la col·laboració de dues alumnes: la primera parlava de la investigació matemàtica al segon curs d'IB (per exemple parlava d'un estudi sobre la sinistralitat del trànsit en l'encreuament més problemàtic de la ciutat de Barcelona) i la segona explicava el PBL Cròniques que estan treballant a 1r de Batxillerat científic del LOE (en el seu cas, mostrava una investigació que consistia a buscar objectes amb corves còniques, fotografiar-los i determinar l'equació de la corva cònica que representava). Finalment, els pares podien assistir a una extensa explicació del My English portfolio, el portfoli en anglès que treballen els alumnes de 2n de Batxillerat LOE.

Alumnes de Batxillerat parlant de cinemàtica i dinàmica.
Finalment, a les aules de 1r de Batxillerat s'hi va situar l'apartat Hands. Qui passejava per aquesta zona podia veure per exemple un espai dedicat a la creació de formats audiovisuals, explicat de la mà dels professors Matías Parragués i Oriol Inglada que imparteixen les classes de Comunicació Audiovisual i de Film al Batxillerat LOE i a l'IB. Relacionat amb el lema de l'espai (hands), les professores de Biologia i Química Coia Carbassa i Cristina Ramírez explicaven com es conjuguen les ciències i l'experimentació al Batxillerat. Encara relacionat amb el tema, una alumna de 2n d'IB exposava el projecte Group 4-Experimental Sciences IB, que gira entorn a l'estudi del pH en els iogurs casolans. Uns altres alumnes de 1r d'IB s'encarregava en una altra taula de mostrar els estudis sobre cinemàtica i dinàmica a través de la robòtica, és a dir, la robòtica aplicada a les pràctiques de Física (mostrava el disseny d'uns experiments per estudiar els xocs elàstics i inelàstics utilitzant robots programats). I encara hi havia espai per a les arts, amb una taula dedicada al Treball de recerca en el món artístic (amb dos alumnes de 2n de Batxillerat LOE) que mostraven les seves feines), i l'experiència audiovisual.

Hi van assistir un bon grapat de famílies de 4t d'ESO, i en menor mesura de 3r, 2n i 1r. Va ser un bon moment per poder mostrar i compartir amb els pares i mares de l'ESO experiències tant docents com de treball dels alumnes actuals dels nostres Batxillerats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada