Alumnes de Primària a la classe de robòtica del Col·legi Monterrat. |
Tant
és així que des de fa uns anys, en la comunitat científica hi ha
un creixent interès en l'exploració de noves formes d'educar a
través de la interacció amb robots. La implantació de la robòtica
en el món educatiu afegeix una altra dimensió d'aprenentatge
respecte l'enfocament tradicional centrat en la construcció de
robots i tècniques de programació. Els robots i l'educació sembla,
doncs, que estan condemnats a entendre's.
Estudis
recents mostren que la comunicació amb robots pot reforçar
l'aprenentatge conceptual i l'entrenament cognitiu, a banda de
motivar als estudiants, incentivar la seva capacitat d'entendre la
ciència, crear consciència sobre la robòtica, i portar altres
resultats educatius com per exemple el pensament enginyeril per
resoldre problemes o entendre el model de sistema.
En
el cas del Col·legi Montserrat, enguany la robòtica s'implanta a
tots els nivells i de forma transversal al contingut acadèmic de les
altres assignatures. Es tracta de posar la robòtica al servei de
l'ensenyament de les diferents matèries. Els tallers es basen en
contingut científic testejat per universitats de prestigi nacional,
com la Salle Campus BCN - URL - i la UPC, o de prestigi internacional
com la Tufts University (US-Boston), MIT (US-Boston), Carnegie Mellon
(US-Pittsburg), Saitama U (JP), o la universitat de Hansung
(KR).
Així mateix com la LEGO Foundation i el LEGO Learning Institute.
Valdrà
la pena seguir l'evolució de les activitats realitzades. Tota la
informació la trobareu al blog de robòtica de l'escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada